Content marketing dla B2B – podsumowania i prognozy
Blisko 90% marketerów uznaje content za ważny element programu marketingowego firmy. Prawie 70% klientów B2B deklaruje, że decyzję o zawarciu transakcji podjęło na podstawie treści znalezionych w sieci. Jak pozyskiwać leady, budować wizerunek firmy, utrzymywać pozytywne relacje z kontrahentami dzięki contentowi? O tym na podstawie badań dojrzałego już rynku, jakim jest Ameryka Północna.
2017-02-20, 15:49

Content marketing w B2B

Infografika przygotowana przez firmę SEMTEC pokazuje aktualne trendy w tworzeniu i dystrybucji treści. Odpowiada na pytania o cele działań i zadowolenie z ich efektów. Wyniki zaś są doskonałą wskazówką rozwojową na rodzimym gruncie.

Jakie treści?

Do najczęściej wykorzystywanych w 2016 roku rodzajów contentu należały posty w social media (83% wskazań), blogi (80% wskazań) i newslettery (77% wskazań). Największe nadzieje marketerzy wiążą w najbliższych miesiącach z blogami – 52% ankietowanych wskazuje je jako strategiczne w content marketingu.

Skuteczność – cel numer 1

Efektywność to słowo-klucz w działaniach reklamowych. Jak ją mierzyć w przypadku marketingu treści? Za najbardziej miarodajne narzędzia w tym obszarze respondenci uznają ruch w witrynie (78% głosów), a także jakość leadów sprzedażowych (58%) i udostępnienia w social media (58%). Zarazem, aż 63% firm nie dokumentuje podejmowanej strategii. W tym kontekście nie dziwi fakt, że mimo potencjału drzemiącego w content marketingu, ponad połowa badanych (53%) jest tylko umiarkowanie zadowolona z jego efektów. Wnioski? Zaplanowana i udokumentowana strategia = lepsze efekty.

Co jeszcze o kondycji content marketingu mówi nasza infografika? Zachęcamy do analizy. 

KONTAKT / AUTOR
Emilia Radecka
Semtec Sp. z o.o.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.